-
La ciutat
- Història de Mollet
- Reconeixements a la ciutat
- Com arribar-hi?
- Adreces d’interès
- Plànol de la ciutat
- Calendari de fires i festes
- Equipaments
- Entitats
- Mollet en xifres
- Ciutats agermanades
- Transport públic
- Turisme
- Llocs i edificis d'interès
- Estratègia 2025 (Pla Estratègic)
- Projectes europeus
- Símbols i distincions
-
Serveis a Mollet
- Cartes de Serveis
- Arxiu Històric Municipal
- Centre d'Estudis Molletans
- Centre d'Estudis per la Democràcia
- Convivència i ciutadania
- Comerç i consum
- Cultura i lleure
- Educació
- Esport
- Gent gran
- Habitatge
- Joventut
- Medi ambient
- #MolletpelPlaneta
- Mobilitat
- Ocupació
- Policia Municipal
- Polítiques d'igualtat i feminisme
- Promoció econòmica
- Sanitat i salut pública
- Respecte animal
- Serveis socials
- Síndic Personer
- Solidaritat i cooperació
- Urbanisme
- Economia Circular
- Protecció Civil
- Gaudeix de l'estiu a Mollet
- Next Generation a Mollet
-
Actualitat
- COVID19 a Mollet
- Notícies
- Agenda d’activitats
- Comunicació Institucional
- Subscriu-te al butlletí setmanal
- Quatre Cantons
- Ràdio Mollet
- Oferta pública d'ocupació
- Tauler d’anuncis
- Talls de circulació
- L'Ajuntament Informa
- L'opinió dels Grups Municipals (legislatura 2019-2023)
- Oci a casa
- Cicle de conferències: Diàlegs
-
L'Ajuntament
- L'alcaldessa
- La Casa de la Vila
- Representants polítics
- Organització municipal
- Pla d'Actuació de Mandat 2019-2023
- Participació ciutadana
- Organismes i empreses
- Economia i hisenda
- Tràmits i gestions
- Publicacions
- Normativa municipal
- Retiment de comptes
- Cita prèvia - Serveis Municipals
- Mollet amb els ODS - Agenda de NNUU 2030
-
La ciutat
- Història de Mollet
- Reconeixements a la ciutat
- Com arribar-hi?
- Adreces d’interès
- Plànol de la ciutat
- Calendari de fires i festes
- Equipaments
- Entitats
- Mollet en xifres
- Ciutats agermanades
- Transport públic
- Turisme
- Llocs i edificis d'interès
- Estratègia 2025 (Pla Estratègic)
- Projectes europeus
- Símbols i distincions
-
Serveis a Mollet
- Cartes de Serveis
- Arxiu Històric Municipal
- Centre d'Estudis Molletans
- Centre d'Estudis per la Democràcia
- Convivència i ciutadania
- Comerç i consum
- Cultura i lleure
- Educació
- Esport
- Gent gran
- Habitatge
- Joventut
- Medi ambient
- #MolletpelPlaneta
- Mobilitat
- Ocupació
- Policia Municipal
- Polítiques d'igualtat i feminisme
- Promoció econòmica
- Sanitat i salut pública
- Respecte animal
- Serveis socials
- Síndic Personer
- Solidaritat i cooperació
- Urbanisme
- Economia Circular
- Protecció Civil
- Gaudeix de l'estiu a Mollet
- Next Generation a Mollet
-
Actualitat
- COVID19 a Mollet
- Notícies
- Agenda d’activitats
- Comunicació Institucional
- Subscriu-te al butlletí setmanal
- Quatre Cantons
- Ràdio Mollet
- Oferta pública d'ocupació
- Tauler d’anuncis
- Talls de circulació
- L'Ajuntament Informa
- L'opinió dels Grups Municipals (legislatura 2019-2023)
- Oci a casa
- Cicle de conferències: Diàlegs
-
L'Ajuntament
- L'alcaldessa
- La Casa de la Vila
- Representants polítics
- Organització municipal
- Pla d'Actuació de Mandat 2019-2023
- Participació ciutadana
- Organismes i empreses
- Economia i hisenda
- Pressupost municipal
- Subvencions
- Impostos
- Calendari fiscal
- Normativa
- Suport a les persones
- Estat d’Alarma. Com pagar rebuts amb el termini vençut
- On van els meus impostos ?
- Ajut de menjador escolar i/o llibres
- Tràmits i gestions
- Publicacions
- Normativa municipal
- Retiment de comptes
- Cita prèvia - Serveis Municipals
- Mollet amb els ODS - Agenda de NNUU 2030
Menú
-
L'alcaldessa [+]
-
La Casa de la Vila [+]
-
Representants polítics
-
Organització municipal [+]
-
Pla d'Actuació de Mandat 2019-2023 [+]
-
Participació ciutadana [+]
-
Organismes i empreses
-
Economia i hisenda [+]
-
Tràmits i gestions
-
Publicacions [+]
-
Normativa municipal
-
Retiment de comptes
-
Cita prèvia - Serveis Municipals
-
Mollet amb els ODS - Agenda de NNUU 2030
Les subvencions municipals
Una part important de la despesa municipal es canalitza a través de les subvencions que s’atorguen a les entitats ciutadanes que desenvolupen activitats d’interès per a la ciutat. L’any 2003 es va aprovar la Llei general de subvencions que regula el procediment de concessió i la seva aplicació als objectius d’interès general. A partir de 2005, les normes que conté aquesta Llei són d’aplicació a les subvencions que concedeix l’Ajuntament, per la qual cosa cal garantir els principis de la transparència, l’objectivitat, la publicitat i el control en la gestió. El procés comença amb la convocatòria d'unes bases específiques. La Intervenció General de l'Ajuntament és l'òrgan responsable de comprovar l'adequada i correcta justificació de la subvenció per part de les persones o entitats beneficiàries.
Justificació econòmica
L’article 44 de la Llei general de subvencions estableix que el control financer de les subvencions té per objecte verificar:
- L’adequada i correcta obtenció de la subvenció per part de les persones o entitats beneficiàries.
- El compliment de les obligacions en la gestió i aplicació de la subvenció per part de les persones o entitats beneficiàries.
- L’adequada i correcta justificació de la subvenció per part de les persones o entitats beneficiàries.
- La realitat i regularitat de les activitats que han estat finançades amb la subvenció.
- L’adequat i correcte finançament de les activitats subvencionades.
- L’existència de fets, circumstàncies o situacions no declarades a l’Ajuntament per part de les persones o entitats beneficiàries i que puguin afectar al finançament de les activitats subvencionades.
La Intervenció General de l’Ajuntament és l’òrgan responsable de comprovar l’adequada i correcta justificació de la subvenció per part de les persones o entitats beneficiàries. Estableix també els criteris per a la realització del control financer de les subvencions, que són aplicables a totes les subvencions concedides per l’Ajuntament, els seus organismes autònoms i les seves societats municipals.
Justificació de la despesa
Les persones o entitats beneficiàries de subvencions de l’Ajuntament, els organismes autònoms o les societats municipals han de justificar la despesa realitzada en el termini establert a les corresponents bases de la convocatòria.
La justificació ha de presentar-se en el Registre General de l’Ajuntament mitjançant un escrit (que en el cas d’entitats o persones jurídiques en general ha d’anar signat pel secretari/ària amb el vistiplau del president/a) on figuri una relació de factures o documents acreditatius relatives a l’actuació subvencionada i que contingui:
- Número de la factura/document acreditatiu
- Data d’expedició de la factura/document acreditatiu
- Nom i cognoms o raó social de l’expedidor de la factura/document acreditatiu
- NIF de l’expedidor de la factura/document acreditatiu
- Descripció de l’operació
- Import total de la factura/document acreditatiu
- Percentatge d’aquest import total que s’aplica a la subvenció
- Import que s’aplica a la justificació de la subvenció
En el supòsit que les despeses justificades siguin salaris, caldrà indicar el període a què correspon cada nòmina, el nom de la persona perceptora i el seu NIF. Cal tenir present que la possibilitat de justificar una subvenció amb retribucions salarials ha d’estar expressament prevista a les bases reguladores de la subvenció. L’escrit s’acompanyarà de fotocòpia de cada factura o document acreditatiu que haurà de ser compulsada per l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament.
Seu electrònica