Català | Castellano RSS
Actualitat Notícies

Cercador

Menú

L’Ajuntament de Mollet del Vallès al Top 10 per implantació de l'administració digital

24/07/2020

Actualitat

L'Ajuntament de Mollet del Vallès, novament entre els 10 primers de la categoria d'ajuntaments de més de 50.000 habitants, a la V Edició dels Reconeixements com a Administració Oberta que concedeix el Consorci Administració Oberta de Catalunya. Aquests reconeixements distingeixen set categories d'administracions locals, ajuntaments i consells comarcals, que han destacat en la transformació digital de la seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna.

Per fer l'avaluació, l'AOC analitza les web de les administracions locals, l’activitat associada a l’AOC i la informació facilitada pels propis ens locals, en base a una avaluació de més de 30 indicadors dels 947 ajuntaments i els 42 consells comarcals de tot Catalunya. S’analitza tant l’activitat dels serveis digitals de tramitació amb la ciutadania, gestió interna i interoperabilitat, com la implantació o disponibilitat de serveis públics digitals. A partir d’aquesta anàlisi, es fa un retrat dels serveis digitals que ofereixen els ens locals de Catalunya al conjunt de la societat i es mesura el seu grau de transformació digital.

Algunes dades destacades de l'Ajuntament de Mollet del Vallès en aquest àmbit són, per exemple, l'atenció amb cita prèvia, des del 8 de juny al 20 de juliol, a un total de 3.693 persones: 2.937 a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), 454 a l'Oficina Local d'Habitatge (OLH), 140 a l'Oficina d'Informació i Assessorament a Persones Immigrants (OFIM), i 162 a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC). 

D'altra banda, també ressaltar que han augmentat un 40% els tràmits telemàtics en aquest període, 2.951 tràmits telemàtics, que fan un total de 6.644 tràmits presencials i telemàtics des del 8 de juny.

En paraules de Xavier Buzón, Coordinador de l'Àrea de Modernització i Qualitat de Serveis  i responsable d’Administració Digital, "sempre són bons els reconeixements per seguir treballant amb la mateixa o més intensitat i qualitat. Que ho sigui en un moment com el que estem vivint amb la nova realitat amb la pandèmia encara afegeix més valor a aquest reconeixement. Una de les prioritats de l'equip de govern és facilitar tots els tràmits per una major celeritat al conjunt de molletanes i molletans".

De la seva banda, Juan Torrecilla, responsable d'Atenció a la Ciutadania, ha afirmat que "l'Ajuntament és la primera porta a la que s’adreça la ciutadania. Una atenció eficaç, amable i eficient és una de les prioritats del nostre govern.  L’Atenció a la Ciutadania s’ha adaptat amb èxit a les noves circumstàncies i es fan atencions encara més personalitzades, però sempre prioritzant la seguretat tant de les persones que en fan ús com dels treballadors i treballadores. Sempre hi ha marge de millora però reconeixements com aquests ens indiquen que estem en la bona línia".

Més informació: https://www.aoc.cat/reconeixements/reconeixements2019/


Plaça Major 1 (Casa de la Vila), 08100 Mollet del Vallès (Barcelona)
Tel. 93 571 95 00 | © 2018 - Ajuntament de Mollet del Vallès